Podcast Programisty Odcinek 9

Zapis tekstowy 9 odcinku podcastu programisty. Możesz uczestniczyć w jego uzupełnianiu. W tym celu naciśnij przycisk "Edytuj" na dole po prawej i dopisz dalszy fragment podcastu. Nie musisz się rejestrować ani logować!

Witaj w dziewiątym odcinku Podcastu Programisty.

W tym odcinku opowiem o filmie, który zobaczyłem na stronie TED, na temat prezentacji Davida Merilla o małych elementach nadzianych elektroniką, o tym, że potrzebuje marketera do strony Polishwords, kogoś kto zna się na marketingu, specjalisty. Opowiem też o ty, że blog Polishwordsa został patronem i sponsorem konferencji Communities 2 Communities, o nowej serii postów , które pojawia się na blogu, o tym, że powstaje dużo startupów i co z tego co wynika, o konkurencji, o śmiesznym mailu, którego dostałem i o komentarzu Macieja Aniserowicza, który właśnie pojawił się na moim blogu.

Zaczynając od początku, na konferencji TED, student MIT David Merill zaprezentował takie małe kostki, która każda ma w środku wyświetlacz, można z nich układać wyrazy, tworzyć muzykę itd. – one ze sobą wchodzą w interakcję i różne dźwięki powstają, albo gdy złoży się wyraz, to kostka to wymawia. Pokazywali właśnie jak dziecko brało te kostki i to było ciekawe dla tego dziecka. Można to zobaczyć na filmie, link będzie na stronie, polecam.
Poszukuje marketera internetowego, dlatego, że storna się rozwija. Potrzebuje kogoś kto zna się na marketingu żeby wypromować serwis.

Następna rzecz: blog został patronem konferencji Communities 2 Communities, gdzie będą programiści, blogerzy, bazodanowcy i specjaliści IT. Ufundowaliśmy tam masę bardzo drogich nagród i jesteśmy patronami medialnymi konferencji, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni. Będę na tej konferencji również, także mam nadzieję spotkać wszystkich, z którymi ostatnio korespondowałem i których poznaje przez Internet, wreszcie na żywo. Właśnie, ostatnio napisałem taki post: „Praca programisty może być świetna” i jest to zapowiedz nowej serii postów, w której opowiem jak programista powinien znaleźć w sobie dobrego pracodawcę żeby jego kariera rozwijała się dobrze.

Nie będzie nowych filmów na Polishwords o startupach, bo powstaje ich dosyć dużo i ja nie nadążam za tym wszystkim, ale są plany, to wszystko jest w kolejce.

Dostałem zabawny mail, którego fragmenty zacytuję. Dostałem maila od kogoś nieznanego, który napisał tak: Interesuje się tematem podcastów, dlatego kibicuje Twojej stronie. Będziemy może robić szaliki z hasłem Polishwords i będziemy mieli kibiców swoich, świetna sprawa, ustawki i takie sprawy. Jeżeli np. wyskoczy inny serwis z video tutorialami, to będzie się działo. Pisze, że będzie rozwijał podobny projekt, ze być może będzie konkurencją, szybko powiedziane, ale kibicuje. Pisze, że nagrywa podcasty w programie Wink, ja wiem poza tym, że można nagrywać w Camtasia Studio i tez polecam zobaczyć jak wyglądają te programy, są ciekawe na pewno. Jeśli chodzi o sam temat video, to powstaje trochę nowych serwisów, takich jak: videotutorials.pl – na razie zarezerwowana domena, nic tam nie ma, ale w sumie jestem podekscytowany co tam będzie.

Jest serwis nakręceni eksperci, stworzony przez gadu-gadu, gdzie na razie nic się nie dzieje, ale podobna dochodzą nowe filmy. Była liczba filmów na stronie, ale niedawno liczba filmów i użytkowników znikła.. hmm, jak to rozumieć? Nie wiem, ale nie dobrze to widzę. Jakby bali się pokazać, że tak mało. Spryciarze.pl – duży serwis, wiadomo, tylko, że to jest misz masz trochę, bo każdy temat, jakieś filmy tam są.

Nie ma tam np. całej serii, że można się nauczyć czegoś od a do z – takie coś jest na Polishwords, taka jest różnica, także w sumie Spryciarze raczej nie są konkurencją, ale uczymy się od siebie, ja się uczę od nich, zresztą od każdego staram się uczyć kto ma cos ciekawego do powiedzenia. Webhosting też ma filmiki pokazujące różne, ciekawe rzeczy, które można robić na komputerze, ale tez tak wyrywkowo. Różne ciekawe rzeczy można tam zobaczyć.

Maciej Aniserowicz napisał mi komentarz, ze tez będzie przygotowywał serie na temat podejmowania pracy, na temat pracy, jak to powinno wyglądać z punktu widzenia programisty z większym stażem ode mnie – ciekawe, bo fajnie będzie porównać opinię kogoś kto ma krótszy staż, czyli mnie z opinią kogoś mającego dłuższy staż i ogromne doświadczenia, czyli z opinia Macieja Aniserowicza. Link do jego bloga będzie oczywiście pod tym podcastem.

To by było na tyle w tym odcinku, dziękuję, do usłyszenia i pozdrawiam.

Podcast w wersji dźwiękowej

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License