Podcast Programisty Odcinek 2

Zapis tekstowy 2 odcinku podcastu programisty. Możesz uczestniczyć w jego uzupełnianiu. W tym celu naciśnij przycisk "Edytuj" na dole po prawej i dopisz dalszy fragment podcastu. Nie musisz się rejestrować ani logować!

Tomasz:

Witaj w pierwszym odcinku podcastu programisty. W tym odcinku chciałbym powiedzieć coś na temat dodatku do Open Office, jest to dodatek, który oprócz language tool jest według mnie niezbędnikiem, no i którego niestety nie można uświadczyć w niektórych pakietach biurowych. Tym dodatkiem jest słownik synonimów, który podpowiada nam wyrazy bliskoznaczne do wyrazów, które używamy. Jeżeli powtórzenia często pojawiają się w tekście, który piszesz, to ten dodatek jest właśnie dla Ciebie. No i właśnie taki dodatek już istnieje od jakiegoś czasu. Rozwój tego projektu jest nadzorowany przez Marcina Miłkowskiego. Obecnie zawiera on 34 000 wyrazów w języku polskim. Link do strony skąd można ściągnąć ten dodatek jest we wpisie, co ciekawe oprócz dodatku do Open Office’a można go też ściągnąć jako plik tekstowy, jako dodatek do Open Office, którego jeszcze nie miałem okazji j poznać, jest też dostępny oddzielny program Kamila Mierzejewskiego na platformę Windows i co ciekawe bardzo, dla użytkowników jednej z wyszukiwarek internetowych, czyli Firefoxa jest dostępny też dodatek z słownikiem synonimów napisany przez Artura Kruszewskiego. Nie mogę się doczekać takiego samego dodatku dla Internet Explorera, ale jak ostatnio czytałem Microsoft przekonuje deweloperów do swojej wyszukiwarki, tym że trudniej na nią pisać dodatki, i przez to będą mieli mniejsza konkurencje twórcy dodatków do Internet Explorera. Jak widać ta konkurencja jest bardzo bardzo mała, także nie wiadomo kiedy powstanie taki dodatek, ale jeżeli będzie powstawał to będę temu kibicował, bo słownik synonimów jest wart zainstalowania. Dziękuje za uwagę i mam nadzieje ze pojawi się wkrótce nowy odcinek podcastu.

Podcast w wersji dźwiękowej

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License